Reklama
  • Środa, 5 kwietnia (13:05)

    Marokańska sałatka

Składniki: 1,5 szklanki kaszki bulgur, 1 cebula, pół pora, 2 pomidory, 1 ogórek, 1 pęczek natki, kilka listków świeżej mięty, olej, cytryna, 3 ząbki czosnku, sól, pieprz, kumin

6 porcji, czas ok. 30 min; porcja – 240 kcal, cena 1,50 zł.

Reklama

Świeża mięta najczęściej używana jest do dekoracji sałatek, ciast i deserów lub do orzeźwiających napojów. Po wysuszeniu doskonale natomiast nadaje się do podkreślania smaku prostych dań, takich jak... ruskie pierogi.

1. Kaszkę bulgur zalej wodą i ugotuj według przepisu podanego na opakowaniu. Odcedź, odstaw do ostudzenia.

2. Oczyść i drobno posiekaj cebulę. Połówkę pora umyj dokładnie pod bieżącą wodą, poszatkuj bardzo cienko. Pomidory sparz wrzątkiem na sicie, przelej zimną wodą, a potem obierz ze skórki i pokrój w kosteczkę.

3. Ogórek wyszoruj, jeśli chcesz, obierz go ze skórki. Pokrój w podobną kostkę co pomidory. Natkę opłucz, osusz, oderwij listki. Kilka odłóż, resztę poszatkuj razem z listkami mięty.

4. Zimną kaszkę bulgur wymieszaj w misce z cebulą, porem, pomidorami, ogórkiem oraz posiekanymi ziołami. Dodaj 2-3 łyżki oleju.

5. Sałatkę dopraw do smaku skórką i sokiem ze sparzonej cytryny, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, solą, pieprzem oraz kuminem. Udekoruj odłożonymi listkami natki.

Dobra rada. Danie możesz skropić też olejem sezamowym.

Artykuł pochodzi z kategorii: Przepisy

Świat kobiety

Zobacz również

  • Składniki: 1 główka sałaty strzępiastej, chili, 1 awokado , 2 żółte pomidory, 20 dag pomidorków koktajlowych, 3 łyżki oliwy, 1 łyżka octu winnego, sól, pieprz, cytryna, parmezan, siemię lniane więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.