Reklama
  • Piątek, 26 lutego (10:05)

    Sałatka z boczkiem i sosem barbecue

Składniki na 6 porcji: 50 dag makaronu, sól, cukier, po 1 żółtej i czerwonej papryce, 1 cebula, 10 dag pomidorków, natka, 15 dag boczku, czosnek, olej, 20 dag pomidorów z puszki, ocet, chili, sos Worchester, przecier pomid.

1. Makaron (krótkie rurki) wrzuć na osolony wrzątek i ugotuj według przepisu na opakowaniu. Odlej na sicie, pozostaw do osączenia.

Reklama

2. Strąki papryk umyj, osusz, przekrój na połówki. Usuń gniazda nasienne, miąższ pokrój w kosteczkę. Pomidorki (z gałązki) opłucz starannie pod bieżącą wodą, osusz ręczniczkiem i pokrój na połówki.

3. Opłucz i osusz kilka gałązek natki. Oderwij listki, grubo posiekaj. Boczek pokrój w cienkie plasterki, wrzuć na rozgrzaną patelnię, wysmaż na chrupiąco. Zdejmij z patelni, ostudź i pokrój na kawałki.

4. Obierz i poszatkuj drobno cebulę oraz 2 ząbki czosnku. W rondelku rozgrzej łyżkę oleju. Wrzuć cebulę, a po chwili czosnek, przesmaż na złoty kolor. Wsyp szczyptę mielonego chili. Dodaj pomidory z puszki, po 2 łyżki octu jabłkowego, sosu Worchester i cukru (np. trzcinowego) oraz łyżkę przecieru. Gotuj 30 min.

5. Sos zmiksuj, dopraw do smaku solą, ostudź. Zimny makaron wymieszaj z papryką, pomidorami, natką oraz boczkiem. Osobno podaj zimny sos barbecue.

Czas ok. 45 min; porcja – 600 kcal, cena 2,20 zł.

Artykuł pochodzi z kategorii: Przepisy

Świat kobiety

Zobacz również

  • Składniki: 40 dag wędzonego łososia w kawałku, 2 szalotki, 2 łyżki oliwy, 10 dag kaparów, awokado, limonka, kiełki groszku, koperek, sól, pieprz. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.